מה להנאה ומכירות?

מה להנאה ומכירות

בשביל להצליח במה שאתה עושה, בעיקר כשאתה צריך למכור מוצר או שירות ללקוח- חשוב ליהנות ממה שאתה עושה. כאשר אתה לא נהנה מהעבודה שלך, לא מרוצה ממה שאתה עושה- זה מורגש. ולהיפך- כאשר אתה אוהב את מה שאתה עושה ונותן את כל כולך- אתה נהנה מהעשייה ולכן עושה את העבודה טוב יותר.

אם תגיע לפגישה עם המחשבה “אני חייב למכור” או “אם הוא לא קונה, הוא סתם מבזבז לי את הזמן”, סביר להניח שזה ישפיע על הדרך בה ננהל את השיחה עם הלקוח ,ממקום של לחץ, ויוריד את הסיכויים להגיע למצב של מכירה. תחשבו על עצמכם – הייתם רוצים לקנות מאיש מכירות לחוץ שמנסה לסגור עסקה בכל מחיר?

ברגע שלאדם מולכם יש משימה אחת והיא למכור ויהי מה, זה מורגש גם אם מדובר באיש מכירות מקצועי ביותר. תתארו לעצמכם רגע מוכרת משועממת בחנות בגדים שאומרת לכם שהחולצה שאתם מודדים היא מדהימה והיא בכלל מידה קטנה מדי. לעומת זאת, תארו לכם מעצבת של בגדים שמקבלת אתכם בשמחה, ועוזרת לכם לבחור את פריט הלבוש שהכי מתאים לכם, וגם אם לא קניתם – הכל בסדר, העיקר שבאתם ותבואו שוב. הכל תלוי בגישה.

אז מה כן?

כן ליהנות מתהליך המכירה ומהמפגש עם הלקוח (מי אמר שאי אפשר לשלב הנאה עם עסקים?)

כן לנהל שיחה נעימה וזורמת עם הלקוח– כולנו נהנים משיחה עם חברים, אז למה שלא נהנה גם משיחה עם לקוח? כאנשי מכירות יש לנו הזדמנות להכיר הרבה אנשים מעניינים, וגם ללמוד לא מעט. כמובן שהלקוח יקלוט שאנחנו נהנים לשוחח איתו, זה ישפר את ההרגשה שלו והוא ירצה לעשות איתנו עסקים. כמובן שחשוב לא לדבר יותר מדי וגם לתת ללקוח לדבר ולהביע דעה. חשוב שהשיחה תהיה הדדית ולא תימשך זמן ארוך וגם לא תיקח את זמן המכירה. כמו כן חשוב שגם אם הבנת שהמכירה לא תתבצע, לא לסיים את השיחה וללכת, אלא לתת ללקוח להבין שבאמת חשוב לכם לדעת מה מעניין אותו, ולא רק למכור לו.

כאנשי מכירות עלינו לזכור – אנחנו לא סוגרים עסקאות, אנחנו פותחים מערכות יחסים! אי אפשר לדעת לאן תגיעו עם אותם אנשים. וגם אם אותו אדם מולכם לא יסגור את העסקה כרגע, יתכן שהוא יסגור  אותה בשלב אחר, ובהחלט יתכן שימליץ עליכם לאחרים. כך שמדובר במערכת יחסים- בין אם קצרה או ארוכה, מערכת יחסים. חשוב מאוד בדוק שהלקוחות שלנו מרוצים ולהראות אכפתיות גם לאחר המכירה. כאשר אתם מראים התעניינות לאחר המכירה ומקבלים פידבק חיובי, זה יגרום לכם לשמוח, מה שיוביל להנאה וכך תיהנו ממה שאתם עושים ותמכרו יותר.

זכרו: מי שנהנה מתהליך המכירה, מוכר יותר!

 

צור קשר

שתף:

פוסטים שיכולים לעניין אותך: